Datamann
Nyhedsmailen fra Datamann A/S til advokat og ejendomsadministration
Juni 2013


I denne nyhedsmail:

  • Sommeren på vej – batterierne skal lades.
  • Straks efter sommer er der nyt på vej.
  • Teknisk nyt




WeDo support
Tlf. 39 53 75 30
man - tor 8.00 - 16.00
fredag 8.00 - 15.30
wedo@datamann.dk


Teknisk support
Tlf. 39 53 75 35
man - tor 8.00 - 16.00
fredag 8.00 - 15.30
top@datamann.dk


Salg
Jesper Torbensen
jet@datamann.dk
2267 2665




Sommeren på vej – batterierne skal lades.

Efter et forår med intense implementeringer og udviklingsopgaver kan Datamanns WeDo gruppe og personalet hos vores kunder se frem mod velfortjent sommerferie, hvor ”batterierne lades op på ny”.

Vi ønsker vores kunder, medarbejdere og deres familier en rigtig god sommerferie.

Straks efter sommer er der nyt på vej.

Hele WeDo pakken er blevet gennemgået af vore programmører og forsynet med nyt ”bruger- interfase” – altså på almindelig dansk et nyt udseende og en ny måde at betjene skærmbillederne på. I daglig tale omtales den fremover som WeDo9.

I perioden september til december vil vi – en ad gangen – sætte de kunder, som ønsker det, i gang på den nye løsning. Vi forventer ikke, at det for brugerne bliver vanskelligt at betjene det nye, for det er jo trods alt kendte data som præsenteres på skærmen.

Vi lægger os som altid ”op ad Microsoft”, og det nye udseende samt måden at betjene det på kan bedst sammenlignes med Outlook, som de fleste kender og anvender som mail program. Der er lagt vægt på, at det skal bliver nemmere og hurtigere at gennemføre visse arbejdsopgaver, og dette er gjort blot ved at tage de nye betjeningsmuligheder i anvendelse. Samtidig er de fleste hovedbilleder forsynet med nye felter til yderligere information og funktionalitet, og registreringsprogrammer (bogføring/tidsregistrering) er ændret til et Excel-lignende layout for at gøre betjeningen mere flexibel.

Mere information følger efter sommerferien.

Teknisk nyt

Har du oplevet problemer med at afsende e-mail?

I vores tekniske afdeling støder vi på, at vore kunder kan have problemer med at sende e-mails via deres internetudbyder. Typisk de vigtige mails med PDF faktura eller lignende

Årsagen er oftest:

  • Din internetudbyder (TDC, Telenor, osv.) laver begrænsninger for afsendelse af e-mails fra deres kunder i kampen mod spam. Begrænsningerne kan f.eks. være, at man maksimalt må sende 10 mails pr. time eller 50 mails om dagen. Dette er ikke nok for de fleste af vores kunder, når der skal sendes fakturaer og ikke mindst kontoudtog.
  • Din internetforbindelses ip-adresse bliver ”Black-Listet” hos f.eks Spamhaus. I nævnte tilfælde vil du opleve, at nogen kan modtage dine e-mails uden problemer, mens andre intet modtager – dette afhænger af modtagerens spambeskyttelse.
  • Din internetudbyder ikke har opsat Reverse DNS, hvilket vil sige, at modtagers mailserver validerer dit domænenavn (det, der står efter @ i en mailadresse) op i mod, hvad din internetudbyder har registreret.

Ovenstående problemstillinger prøver vores teknikere at hjælpe med, men løber ofte panden mod muren, da det er din internetudbyders politik for e-mail afsendelse, der oftest er problemet.

Vi har derfor i samarbejde med et Hosting Center etableret en løsning, som gør dig uafhængig af din internetudbyders begrænsende politik og andre besværligheder. Vi konfigurerer din udgående mail til at gå via et Hosting Center, som transporterer dit mail uden bøvl.

Prisen for Hosting Centerets ydelser har vi omregnet til 2 servicepoint, hvilket p.t. er 152 kr. pr måned. Kontakt salg eller teknik, hvis du vil vide mere.


Med venlig hilsen
Datamann WeDo gruppen.



Sjælland og Hovedstadsregionen: Datamann A/S  -  Rosenkæret 22a, 2860 Søborg
Jylland og Fyn: Datamann A/S  -  Snaremosevej 21, 7000 Fredericia

Afmeld nyhedsmail