Datamann
Nyhedsmailen fra Datamann A/S til advokat og ejendomsadministration
Marts 2013


I denne nyhedsmail:

  • Januar har som altid været travl
  • Elektronisk faktura
  • Nye muligheder for at scanne leverandørers faktura
  • Teknisk nyt




WeDo support
Tlf. 39 53 75 30
man - tor 8.00 - 16.00
fredag 8.00 - 15.30
wedo@datamann.dk


Teknisk support
Tlf. 39 53 75 35
man - tor 8.00 - 16.00
fredag 8.00 - 15.30
top@datamann.dk


Salg
Jesper Torbensen
jet@datamann.dk
2267 2665




Januar har som altid været travl

Januar måned er altid meget travl for lønningsbogholderiet. I 2013 har det ikke været anderledes idet udover nye skattekort skete der ændringer vedrørende beskatning af fri bil og de nye meget store bøder har nok givet anledning til at alle forhold skulle have et ekstra eftersyn.

Med dette arbejde i frisk erindring har man været godt rundt i sit lønsystem. Vi benytter denne lejlighed til at slå et slag for vores lønsystem. Klik her og læs mere...

Kontakt salg - Jesper Torbensen hvis i vil vide mere (se kontaktinformation i venstre side), eller kontakt Datamanns Økonomichef Jens Grann, som bruger af WeDo CLR Løn.

Jens Grann
Telefon 2263 2505
Mail jg@datamann.dk

Elektronisk faktura

Elektronisk fakturering er blevet almindeligt og siden 2010 har en vedhæftet pdf-fil i en almindelig email været anset for elektronisk fakturering ved handel mellem to danske virksomheder. Dette gælder nu også ved salg til udlandet.

De gældende regler for opbevaring af elektroniske fakturaer er udbygget således, at SKAT af hensyn til kontrol har ret til at få elektronisk onlineadgang samt adgang til at downloade og anvende disse fakturaer.

Skulle du blive udsat for at SKAT kræver denne ret hos dig – hjælper WeDo support dig naturligvis med at lave den nødvendige opsætning til SKATS medarbejdere.

Nye muligheder for at scanne leverandørers faktura

Der er udviklet et nyt modul for scanning og indlæsning af faktura fra leverandører. I al sin logiske enkelthed fungerer det på den måde, at man får sat sin scanner på kontoret op så den kan scanne direkte til en "indbakke" i bogholderiet. Efter scanning sker bogføringen ud fra de dokumenter der er i "indbakken", og denne proces sikrer samtidig, at dokumentet gemmes i det elektroniske bilagsarkiv. Hermed er såvel bogføring som bilagsarkiv effektiviseret.

Hvis man kan få sine leverandører til at fremsende faktura på e-mail slipper man for selv at scanne idet disse mails kan lande direkte i samme modul i bogholderiet. Klik her og læs mere

Som en slags overbygning er der mulighed for godkendelsesprocedurer idet bogholderiet ikke nødvendigvis blot kan godkende bogføring og betaling af en modtaget leverandør faktura.

Lad os straks "slå på tromme" for anvendelsen af "WEB adgang for bestyrelser" i forbindelse med ejendomsadministration eller anden administration af selskaber. Det er nemlig muligt at sende det bilag der skal godkendes ud til såvel - godkendelse i eget hus – som godkendelse af en ejer- eller andelsforenings bestyrelse eller tilsvarende.

Hvis du vil vide mere om disse muligheder kan du kontakte Michael Schøning på telefon 3969 7111 eller via msc@datamann.dk

Teknisk nyt

Træt af selv at tage sikkerhedskopi (back-up) Få en snak med Jesper Torbensen om de nye muligheder for at få taget back-up hver nat via internettet. Prisen starter ved 4 kr. pr. dag så det er bestemt en mulighed for enhver størrelse virksomhed. Klik her og læs mere..


Med venlig hilsen
Datamann WeDo gruppen.



Sjælland og Hovedstadsregionen: Datamann A/S  -  Rosenkæret 22a, 2860 Søborg
Jylland og Fyn: Datamann A/S  -  Snaremosevej 21, 7000 Fredericia

Afmeld nyhedsmail